رهبرانقلاب در دیدار بانوان

رهبرانقلاب در دیدار بانوان: #جهاد هم بر زن هم بر مرد واجب است منتها جهاد مرد یک‌جور است جهاد زن یک‌جور دیگر/ در دفاع هشت ساله زنها هم مکلف بودند، تکلیف داشتند تکلیفشان را هم خوب عمل کردند/ گمان نمیکنم شما بتوانید یکی از این شرح حالهای همسران را بخوانید و بارها اشک نریزید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: جهاد هم بر زن هم بر مرد واجب است منتها جهاد مرد یک‌جور است جهاد زن یک‌جور دیگر است. یعنی همین جنگ مثلاً‌ دفاع هشت ساله زنها هم مکلف بودند، تکلیف داشتند تکلیفشان را هم خوب عمل کردند زنها در این مدت اگر بهتر از مردها عمل نکرده باشند حداقل به اندازه‌ی مردها عمل کردند.

اگر نخواندید کتابهایی را که در مورد بانوان در دوره‌ی #دفاع_مقدس هست بخوانید. کتابهایی نوشته شده الحمدللّه حالاها به فکر این چیزها هستند، جوانهای خوب ما فراهم میکنند. فرض بفرمایید همین شرح حالهایی که مربوط به همسران شهداست. گمان نمیکنم شما بتوانید یکی از این شرح حالها را بخوانید و در مدت خواندن این، ده بار اشک نریزید، امکان ندارد.

یعنی انسان وقتی میبیند این جهاد این زن را حالا مرد رفته در میدان اما این زن دارد #جهاد میکند. این جهاد بر هر دوی آنها واجب است. امر به معروف و نهی‌ از منکر هم بر زن واجب است هم بر مرد واجب است منتها تقسیم نقش شده؛ نقش‌ها یکسان نیست. این نگاه اسلام است، هم یک نگاه مترقی است هم عادلانه است.

دیدار جمعی از بانوان منتخب کشور

۱۴۰۱/۱۰/۱۴

رهبرانقلاب در دیدار بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *